2011. június 3., péntek

Cukormázas muffin





Augusztus 29-e különleges nap az én naptáramban. Ekkor született az én édes jó anyukám Muminka, Damodara Dasa kedves ismerősöm és Michael Jackson, az örök. Jó, jó, persze három a magyar igazság, volt egyszer egy Mohács is. :/ De csak a receptelés idejére próbáljuk túltenni magunkat, hiszen: több is veszett már Mohácsnál.

Félre téve a viccet - amit nehezen tudok - a következő sütemény félálomban, már-már az alfa hullámok között sodródva, isteni sugallatként ért. Oly' váratlanul, mint Mózest a kőtáblák. Csak ez nem volt nehéz. Nem hiszek a mennyországban, azonban miután először kinyitottam a hűtőszekrényt a benne lévő csodával, úgy gondoltam, ha lenne, biztosan ilyen lenne.
A Paprika TV-re szoktam "meditálni" nyári éjjeleken. Ekkor kaptam el Nigella Lawson főzőhadműveletének egyik szeletét.
Leírni már nem tudtam fizikai képességeim hiányában, így diplomázás utáni agyammal (=leszívott, kisemmizett, szánalmas, befogadásra képtelen, sőt egyenesen üres) próbáltam rögzíteni a hozzávalókat.
Álomba szenderültem a 4 uncia vaj, 4 uncia vaj, 4 uncia vaj, 2 tojás, 1 tk. sütőpor kezdetű népszerű altatódallal, majd másnap diadalettesen papírra borítottam memóriám összes bugyrának tartalmát.
Azt hiszem olyan jó süteményt sütöttem Muminka születésnapjára, hogy ennél méltóbb édességet álmomban sem tudtam volna kitalálni ;) édesanya 25. évfordulójára. :D

Nem fogok hazudni a sütési - és elkészítési időkről. A muffin roppant hamar megvan és gyermeki könnyedséggel elkészíthető.
A cukormáz azonban már más kategória. Maga az anyag szintén egyszerűen megvan, de a muffinra kenése macerás. Értem ezt úgy, hogy folyik. Nekem a hajamtól kezdve a melltartómig és az asztal lábáig minden mázas volt. (tudom, kitalálták a kötényt, de szegény énnek még nincsen.) Én ebből mondjuk nem csinálok nagy ügyet, de szakmámból fakadóan etikusnak találtam megosztani a dolog esetleg "rossz" oldalát is.
DE! A blogom elején megígértem, hogy a lehető legkönnyebb elkészítési módokat fogom elétek tárni. Így kiötöltem egy klassz megoldást. Az egyszerű siker kulcsa a Dr. Oetker díszítő toll lesz. Ez egy cukormázas toll, csupán forró vízzel kell melegíteni és már díszíthetsz is, mázolhatsz egész tetőket is.
Jó étvágyat!


Hozzávalók (12 nagy forma)

A tészta
  • 12,5 dkg (4 uncia) cukor
  • 12,5 dkg vaj
  • 12,5 dkg liszt
  • 2 tojás
  • 1 teáskanál sütőpor
  • fél teáskanál szóbabikarbóna
  • 1 zacskó vanilíás cukor
  • 1 csipet só
  • tej
A máz
  • 20 dkg átszitált! (ettől lesz gyönyörűen homogén a máz) porcukor
  • 1 tojásfehérje - ezt a kettőt konyhai robotgéppel verd 5 percig jó keményre, majd:
  • citromlé - 2 percig folytasd ezt a citromlé hozzáadásával.

A tészta hozzávalóit a tejet kivéve a leírt sorrendben tedd egy keverőtálba és alaposan dolgozd össze a gépelés előtt. egy evőkanállal.  Adj hozzá annyi tejet, hogy a robotgép középfokozaton meg tudja forgatni. Nem kell sokáig robotolni, mert nyúlós lesz. Ez kb. 3 perc.
Kiolajozott/vajazott muffinformába, vagy papírba kanalazd a háromnegyedéig, majd süsd 15-20 percig (tűpróba!) 160°C-on előmelegített légkeveréses sütőben, gázsütőben pedig 170-180°C-on.

A maradék habból készíthetsz habcsókot, vagy benyomhatod á la nature. :)
A habcsókot 50-70°C-os sütőben 60 percig süsd, vagyis inkább szárítsd, mert ez már annak minősül. Tégy kis kupacokat kanállal egy sütőpapírra és zsupsz be a sütőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése