2012. december 22., szombat

Süti baba cupcake habja


Egy régi egyetemi társam karácsony előtt eljött egy kis hangulat- és sütemény gyártásra.
Valami különlegeset szeretett volna és ellesni az én titkos konyhai trükkjeimet. Mindkét kérés zavarba ejtett, mivel nem tudtam, hogy mi tartozik az első kategóriába, a másodiknak pedig a létezéséről sem voltam biztos.
A spontán módon házi készítésű lekvárokkal töltött piskóta tallérok után szintén házi meggybefőttből muffint kezdtünk keverni. Útközben rájöttem, hogy számomra már a "házi hozzávaló" is különleges, teljesen egyedi és egyben mást ízt adó "titkos összetevő", mint a vásárolt. Ez lehet az egyik trükköm? :) Nem hiszem.
A muffin végül karácsonyfává díszített cupcake-ké változott. Nagyon örvendtem. Végre sikerült kifejleszteni a betonkeményen álló habot. Úgy hegyel, mint a csónaklakkal rögzített frizkó! A divatos tündértorta már pörgős szoknyás, kopogós lakkcipős ovis korunkban is csúcsklasszis volt. Már csak az "illatos baba" hallatán is annak finoman édes illata jelenik meg számomra. Sőt, a cupcake harapásakor is, mert én bizony annak idején megkóstoltam a műanyag szoknyát is.


Hozzávalók (kb. 20 kicsi muffinra)
Az alap muffin recept a cukormázas muffin címszó alatt található.
  • 15 dkg vaj
  • 25 dkg porcukor
  • ételfesték vagy aroma (a képen látható meggyaromával készült) 
Intenzív zöld színt ad még a keserű mandula aroma is. A folyékony színezőkhöz sokkal könnyebben hozzájuthatunk, azonban legyünk velük óvatosak: felhígíthatják a krém állagát!  


A lágy vajat habosra keverjük a cukor egyik felével, majd hozzáadjuk a porcukor másik felét, amit szintén homogénné verünk a vajjal. Ha a habot is színezni szeretnénk, az ételfestéket, port vagy aromát a második porcukorral adjuk a masszához.

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése