2011. június 14., kedd

Elzászi szalonnás-tojásos lepény, Sydney szakácsának segédletével


Ma én készítettem az ebédet. :) Juhééé!
Bill Granger, az ausztál séf recepjét követtem, nyomokban. :) Kár, hogy ő nem volt itt, szerintem csípnénk egymást. Szeretem az egyszerűségét és a tiszta konyháit.  Szeretem, hogy minimális előkészületet igényelnek az általa rövid előkészülettel járó étkek, lényegre törő, mesterművei gyorsan elkészíthetőek és! nem koszolok jobbra-balra, fel és le minden tányért, mérőeszközt és lábast. 
A lényeg, hogy ő ezt az ételt reggelire ajánlotta. Én pirítóssal és zöldsalátával tálaltam - nagy szerencsémre, mert ezek könnyítettek ezen mennyei ételen. Súlyosan finom. Mint minden igazi élvezet. ;)

Hozzávalók

  • 1 fej vöröshagyma
  • 120 g kockázott, vagy szeletelt bacon apróra vágva
  • 1 teáskanál (oliva)olaj
  • 4 tojás
  • 1/4 liter tej
  • 175 g túró
  • bors
  • 4-5 evőkanál zsemlemorzsa
  • margarin/vaj/zsír
Kockázd fel a hagymát. Közben sírj! :) 
Ha szeletelt baconnel dolgozol, azt is vágd kisebb, 4-5 cm-es darabokra.
Ezt a két hozzávalót dobd egy serpenyőbe, majd öntsd nyakon egy evőkanál olajjal. Lehetőleg extra szűz olivával. 
Addig kavargasd ezt a csodásan illatozó, már-már bűzlő elegyet, ameddig a hagyma üveges, azaz átlátszó nem lesz. Ez kb. 5 perc.
(ha szeletelt bacont használsz, elég később, a 2., 3. percnél hozzáadni.)
A hőálló üvegtálat, mint pl. a jénait, vagy sütőbe tehető porcelánt kenj ki vajjal/margarinnal/zsírral. 
Utána jön a morzsázás. Az első kanál után finom mozdulatokkal forgasd úgy a tálad, hogy mindenhova jusson az anyagból. Ez után dobd bele a maradék kanálmennyiségnyit is.
Kanalazd bele a baconös-hagymás mixet.


Verd habosra (akár géppel) a tojást, majd hintsd meg kb. 1 mokkáskanálnyi borssal és egy teáskanálnyi sóval. 
Törteld, morzsold a kezeddel kisebb darabokra a túrót, majd add a tojáshoz. Kavargasd meg, majd zutty a tálba, a szalonnára.


Alsó-felső sütésnél 200°C-on 35 percig süsd, gázsütőnél 6-os fokozaton csapasd.
Tálalásnál alaposan válaszd, "vágd" el egy késsel az edény falától a mennyei mannát. Egy szedőlapoc segedelmével végezd el ugyanezt az alján is. 
És már lehet is falatozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése