2011. június 15., szerda

Egy szuflényi Párizs



A következő recept ma debütált a konyhámban. Sohasem készítettem még szuflét. Rövid összegzés: nagyon könnyű. Kb 1 óra alatt cakumpakkli készen van mosogatással együtt. Sima csokoládés szuflé. Tökéletes. A nagyított képen jól ki(v)ehető a sokféle állag rétegződése. Francia elegancia. Hmm!

És hogy mi az apropó? Hát persze, hogy megosztom!

Végre van szuflé formám. Nagyon praktikus teremtés, sok étel elkészítésében lehet a segítségünkre.
Francia szerelmes vagyok. Pontosítva egy magyar francia imádó. Így talán jobban kifejezhető a lényeg. Eiffel torony láncot kaptam a diplomaosztómra. Amikor élőben láttam, 5 percig nem hittem el, hogy ottvagyok. A maradék időben pedig kezelhetetlen káprázatba estem. Nem a szél vitte oldalra a pici szám pici csücskeit... Elolvadok, ha franciául hallom meg például azt, hogy "felsír a madár, olyan ronda látvány ez a páfrány." Képes vagyok csak azért sorozatot, filmet és könyvet olvasni, mert francia. Mert francia hangulatot áraszt. Paris, je t'aime! Etti, elég! :)

Hozzávalók (12 kis szuflé forma)

90 g étcsokoládé
90 g cukor
1 tasak vaníliás cukor (elhagyható)
3 tojás

Mindenek előtt vajazd ki a szuflé formákat, mert a tészta összeállítása után már nincs idő rá, gyorsnak kell lenned és sütőbe tenned.
Ez után vízfürdőn olvaszd meg az étcsokit. 
Végy 2 lábast A kisebbik edény annyival legyen apróbb, hogy a fülei fennakadjanak a nagyobb testvérének a peremén. Utóbbit addig töltsd, hogy a kicsi fenekét víz érje.
Mosd meg a tojásokat, válaszd szét a fehérjéjét és a sárgáját. A fehérjét egy teáskanál citromlével és/vagy egy mokkáskanálnyi sóval (a lehető legjobb keménységért) verd kemény habbá.
A tojássárgáját verd fel egy kevéssé és add hozzá a cukrot, majd 1-2 perc hűlés után a csokit is.
Végül a fehérjét kis adagokban lágy mozdulatokkal keverd hozzá. Azért fontos, hogy valóban habkönnyű módon keverd, hogy megmaradjon a levegős állag.
Előmelegített, 200°C-os sütőben 15 percig süsd.
Megszórhatod fahéjjal, porcukorral. Vagy lekvárt is kenhetsz rá. De magában is irtózatos finom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése