2012. április 21., szombat

Morzsás-meggyes pite

Ez a blogom és mini süti gyáram hiteles és spontán reklámja. Az Apukám által kedvelt és így névnapjára készülő sütemény, aminek alkalmából én majdnem kikészültem, de csak pár másodpercig kékültem. Röviden, bevallom, elfelejtettem belekeverni a tojáshabot. Tehát lapos lett, mint egy palacsinta. Nem vettem észre, csak a végkifejletkor, mivel nem lett valami fejlett. Megkóstoltam és döntöttem. Felvállaltam (mert felvállalható volt, tehát nem egy ölni való, kemény kőről volt szó sütemény álnév alatt) a hibám, mivel úgy gondoltam: megengedhetem magamnak, hogy néha így legyek tökéletes. És így volt jó. Tehát csak bátran! 

 

Hozzávalók (22X39 cm magas falú tepsihez)

  • 50 dkg finomliszt
  • 35 dkg margarin
  • 17 dkg (por)cukor
  • 5 tojássárgája
  • csipet só
  • kb. 40 dkg meggy vagy cseresznye (befőtt)

A lisztet, a margarint, a (por)cukrot 3 tojássárgájával és egy csipet sóval összegyúrunk, majd két cipóra osztjuk és minimum egy órán át a hűtőben pihentetjük.
Közben a kimaradt 5 tojásfehérjét kemény habbá verjük és összekeverjük a gyümölccsel. 
Az egyik cipót a hűtőszekrényből kivéve lisztezett felületen (konyhapult, nyújtódeszka) vékony lappá nyújtjuk és a kizsírozott/kivajazott/margarinozott, vagy sütőpapírral kibélelt tepsibe helyezzük, majd egyenletesen eloszlatjuk. 
Meghintjük 2 evőkanál zsemlemorzsával és rásimítjuk a habos gyümölcsöt. 
Csak most vesszük ki a hűtőből a másik tésztacipót - ami így elég kemény maradt -, és gyümölcs tetejére reszeljük a reszelő legdurvább fokán. 
Előmelegített sütőben 200°C-on, 20 perc alatt aranybarnára sütjük.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése